Workshop


Zelf slogans bedenken? Dat is nog niet zo eenvoudig. Een reclame- of bedrijfsslogan is vaak net zo makkelijk ‘tenenkrommend slecht’ als ‘stiekem best leuk’.

Met een ‘slechte’ slogan kun je zoveel free publicity krijgen (is onze ervaring) dat het de vraag is of hij wel zo slecht is. Wat maakt een slogan slecht of goed? Wij geven handvatten voor het bedenken van creatieve slagzinnen.

Bij korte en krachtige teksten die moeten opvallen, prikkelen en 'blijven hangen, kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van:
  • Rijm
  • Alliteratie
  • Woordgrappen
  • Nieuwe woorden
In onze interactieve workshop laten we tal van voorbeelden zien. Ook vertellen we alles over de do’s en don’ts van slogans, waarbij we praktische en theoretische inzichten met elkaar combineren. In de workshop gaan de deelnemers ook zelf aan de slag om pakkende korte teksten te verzinnen, zoals een slogan of een reclameleus.

Interesse? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken!



Over de workshopleiders

Christine Liebrecht is universitair docent Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, en freelance tekstschrijver en communicatieadviseur.

Tefke van Dijk is freelance journalist, tekstschrijver en redacteur bij De Schrijfzolder.

In juni 2017 verscheen hun bloemlezing van slechte slogans in het boek ‘Ik verf tot ik sterf’.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen