Over ons

Foto: Stef den Boer



Initiatiefnemers van project Slechte Slogans zijn Christine Liebrecht (l) en Tefke van Dijk (r). Zij doen allebei 'iets met taal'.

Christine Liebrecht is Neerlandica en Communicatiewetenschapper. Ze is universitair docent aan Tilburg University en geeft cursussen over de (online) communicatie van organisaties. In 2015 promoveerde ze op het onderwerp Taalversterkers. Onder de naam c.comm is Christine freelance tekstschrijver en communicatieadviseur.
"Slechte slogans is voor mij ontstaan uit pure nieuwsgierigheid naar wat voor slogans mensen stom vinden. Of zijn ze juist briljant?"
Tefke van Dijk is freelance journalist, tekstschrijver en redacteur bij De Schrijfzolder. Vanuit project Food for music schreef ze samen met Nienke van Hunen kookboek Bandeet, over muziek en etenNaast Slechte Slogans coördineert ze de blogs OudersOnderling (voor en door ouders) en 30to30 (over dertigers wereldwijd). Ook analyseert ze boodschappenbriefjes voor Volkskrant Magazine.
"Ik vind het lastig te zeggen wanneer een slogan 'slecht' is omdat het duidelijk een kwestie van smaak is. Maar sommigen zijn wel echt tenenkrommend."
Ontwerp logo: Paul van Dijk